Magazin
A Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek tucatnyi helyszínén 2024-ben is díjnyertes produkciók, világhírű előadók, magyarországi és ősbemutatók, nem mindennapi együttműködések, valamint a kortárs komolyzenétől a világzenén, a jazzen, a táncművészeten és a képzőművészeten át a könnyűzenéig saját műfajukban kiemelkedő alkotók várják a látogatókat.
Ryoji Ikeda zenéjében a hang és a látvány olyan szoros egységként jelenik meg, hogy a néző-hallgató nem is tudja eldönteni, vajon a mérnöki módon eltervezett akusztikus folyamatok generálják-e a szédítő látványt, vagy épp fordítva: a szemkápráztató felületek minden egyes képkockája közvetlenül transzformálódik hangokká. Munkáiban az absztrakt matematikai-geometriai világ, az anyagot mozgató és formáló fizikai törvényszerűségek felfokozott érzékiséggel jelennek meg.
Legutóbbi, Ultratronics című albumán és a hozzá kapcsolódó koncerten alkotóművészi pályájának korábbi periódusaihoz tér vissza, de nem a múltidézés vagy a nosztalgia, hanem egy újabb futurisztikus vízió megteremtésének jegyében. A matematikai modellek révén vezérelt hang- és képáramlás valamiféle digitális zűrzavarnak tűnhet elsőre, ám ahogy a közönség fokozatosan belakja ezt a sajátos világot, úgy ismeri fel a mindent és a mindenséget vezérlő szívdobbanásokat.
Ryoji Ikeda koncertje előtt yibai, azaz Gerlei Dávid készíti elő a terepet a fagyos ambient, az IDM és a kortárs komolyzene jegyeit is felvonultató zenei anyagával.
Kedvcsinálónak, ezen a linken találtok egy rövid videót.
Figyelmeztetés: Az erős fényhatásokra és stroboszkópra érzékenyek számára nem ajánlott!
A koncert a Bartók Tavasz keretében a Magyar Zene Házával közös programként, a Müpa szervezésében valósul meg.
Jegyek itt kaphatók.