Kacsalábon, Éjszakai merülés, A kaszkadőr és az új Gladiátor-filmről mutatunk néhány érdekes hírt.
A kacsáknak nem esett bántódása az új családi animációs mozi forgatásán
Nem könnyű kacsát rajzolni – panaszolja a Kacsalábon című családi vígjáték rendezője és forgatókönyvírója, Benjamin Renner. Az Oscar-jelölt francia filmest és képregény-rajzolót azért kérte fel a legsikeresebb amerikai animációs stúdió, az Illumination az új produkció elkészítésére, hogy európai látásmódjával és érzékenységével egyéni színekkel gazdagítsa a műfajt.
A történet egy kalandvágyó kacsacsaládról szól, akik vándorútra kelnek északról New Yorkon át, hogy Jamaikában majd jó nagyot nyaralhassanak. Persze semmi nem úgy alakul, ahogyan tervezték, a váratlan kalandok alaposan átrendezik a világképüket, de a négytagú családon belüli viszonyokat is.
Renner számára nagy kihívást jelentett, hogy ezúttal 3D-ben kellett kacsa hősökkel dolgoznia. „Ha 2D-vel van dolgom, fogok egy üres papírt, és elkezdek rá vonalakat húzgálni – avatta be a rendező a közönséget a munkamódszerébe a Collider magazin által szervezett Contenders Film: Los Angeles rendezvénysorozat egyik előadásán. – Amikor úgy látom, hogy ott van már a papíron, amit meg akartam jeleníteni, abbahagyom a húzgálást. Amikor kacsát akarok rajzolni, elég három vonal. Van, aki azt mondja, ez minimalista megközelítés, mások szerint lustaság. Aztán a 3D új távlatokat nyitott. Gyorsan kiderült számomra, mi a döntő különbség.
A 2D összeadáson alapul, ha valami hiányzik az ábráról, húzok még egy vonalat. A 3D viszont kivonásos játék: egy gombnyomásra minden ott van a képernyőn, textúrák, fény, árnyék, és nekem szépen ki kell húzgálnom azokat az elemeket, amikről úgy gondolom, nem szükségesek. A 2D tehát a semmiből hoz létre valamit, a 3D esetében viszont alapértelmezetten annyi minden van, hogy el kell venni belőle.”A kacsák látszólag egyszerű lények, mégis bonyolulttá válnak, amikor egy kalandos történet hőseiként kell őket ábrázolni. A film készítése során akadt olyan helyzet, amikor ötven animátor állt körbe egy kacsát a stúdióban, és próbálták megfejteni a mozgását. „A kacsa biztosan úgy érzete magát, mint amikor egy embert elrabolnak a földönkívüliek, hogy tanulmányozhassák – mesélte Renner. – Ott álltunk, csöndben figyeltünk, a kacsán meg látszott, teljesen tanácstalan, mert nem érti, mit kellene tennie. Mindenesetre mindenkit biztosíthatok, hogy nem esett baja. A végén tisztára úgy tett, mint aki vállat von, és visszatotyogott a ketrecébe.”
(Migration – hazai bemutató. 2023. december 7.)
Az Avatar búvárai dolgoztak az Éjszakai merülésben is
Saját kilenc évvel ezelőtti rövidfilmjéből készítette Éjszakai merülés című természetfeletti thrillerét Bryce McGuire, aki nem gondolta volna, hogy az eredeti opuszból fejlesztett egész estés történet nagyságrendekkel több munkát ró majd rá. A történetbeli család új házba költözik, amelyhez úszómedence is tartozik. A hűsítő víz szörnyű titkokat rejt: démonok lappanganak a mélyben.
A medencés felvételek jelentették a szűk keresztmetszetet a filmkészítők számára. „Egy vizes jelenet elkészítése kétszer annyi munkát igényel, mint egy száraz felvétel – magyarázta a rendező a New York Comic Conon. – Fel kell készülni a merülésre, ki kell építeni a kommunikációt a felszín és a víz alatti tér között, és két búvárcsapatra van szükség: az egyik a munkában vesz részt, a másik biztosít. A színészeknek külön meg kellett tanulniuk a helyes víz alatti légzést, és minden jelenet felvétele előtt ebből is be kellett melegíteni.
Az Avatar búvárai dolgoztak nálunk, a kaszkadőröket és a technikai stábot is ideértve, úgyhogy elmondhatjuk, hogy a legjobbak működtek közre. Akkor láttam, hogy tényleg jól csináltuk, amikor az egyik tesztvetítésen egy néző rosszul lett, mert légszomja volt. Arról a jelenetről van szó, amikor a vízfelszínről merülünk lassan egyre mélyebbre, és úgy látszik, itt a nézők is automatikusan visszatartják a lélegzetüket. Természetesen nem akarom, hogy bárkinek baja essen a nézőtéren, de azért jó érzés tudni, hogy a közönség együtt lélegzik – illetve esetünkben nem lélegzik – a filmmel. Ez azt jelenti, hogy működik a dolog.”
(Night Swim – hazai bemutató: 2024. január 11.)
Ezért lett Ryan Gosling A kaszkadőr főszereplője
A John Wick-széria elindítása után majdhogynem szabad kezet kapott Hollywoodban a film producere és egyik rendezője, John Leitch. Olyan opuszokkal bizonyított ezután, mint az Atomszőke, a Halálos iramban: Hobbs és Shaw, illetve a Deadpool 2. és legutóbb A gyilkos járat. Utóbbi kettő azért érdekes, mert az eszeveszett akciók mellett a vígjátéki elemeknek is főszerep jut bennük.
Leitch most érkezett pályafutása fontos állomásához: új filmjében, A kaszkadőrben a törés-zúzást-robbantgatást és a humort a románccal is megfejeli, ami eddig nem volt sajátja. Pont ez a hármas keverék volt az, amivel sikerült megnyerni a főszerepre Ryan Goslingot, akit az alkotók kezdettől erre a feladatra képzeltek el.„Amikor elmondtam neki, mi a tervünk vele, érdekes dolgot válaszolt – mesélte Leitch az Empiremagazinnak. – Elmondta, hogy éppen befejezte A szürke embert, ami igazi nonstop akciófilm, szerepelt már romantikus filmben és vígjátékban is, de ez az első alkalom, hogy a három műfajban egyszerre tud elszabadulni, felhasználva a teljes színészi eszköztárát.”
A kaszkadőrben Emily Blunt áll a romantikus szál másik végén, de kapcsolata nem felhőtlen a Gosling által alakított kaszkadőrrel. Főleg, miután kiderül, hogy elrabolták aBlunt karaktere által rendezendő film főszereplőjét (Aaron Taylor-Johnson), és a kaszkadőr most már kénytelen igazi akciókban is helytállni.
(The Fall Guy – hazai bemutató: 2024. május 2.)
Újabb fontos dolgokat árult el Ridley Scott az új Gladiátor-filmről
Véget ért a nagy hollywoodi színészsztrájk, fellélegzett a szakma, köztük Ridley Scott rendező is, mert végre folytathatják az újGladiátor-filmforgatását. „Hálistennek vége van, még pár hetet kell forgatnunk – mondta a Deadline-nak. – Kilencven percet már leforgattunk, legalább ennyivel megvagyunk már. Még kilencven percet megyünk.”
Nem csoda, hogy Scott megkönnyebbült. Az új film, amely a 2000-es Oscar-díjas Gladiátor folytatása, a színészsztrájkon kívül is komoly nehézségekkel nézett szembe. A stábot olyan vádak érték, hogy a forgatáson kegyetlenül bánnak az állatokkal (főleg a lovakkal és a főemlősökkel), tűzeset is történt, amiben hat munkatárs megsérült, kettőt közülük kórházba kellett szállítani.
A produkció jelentős részét ismét Máltán forgatták, mint az első rész esetében – emlékezetes, hogy az egyik fontos szereplő, Oliver Reed egy máltai kocsmában kapott szívrohamot, amikor ivászati versenyt folytatott egy amerikai hadihajó matrózaival; a le nem forgatott jeleneteiben ezek után számítógépes trükkök segítségével helyettesítették. A mostani máltai forgatást az ottani kormány azzal hálálta meg, hogy 50 millió dolláros adóvisszatérítést adott a produkciónak, ami kiváltotta az érintett önkormányzatok tiltakozását.
Az új Gladiátor-film cselekménye jóval az első rész története után játszódik, a felnőtté vált Lucius (Paul Mescal), az első részben Joaqiun Phoenix által játszott Commodus császár unokaöccse kalandjait mutatja be. A sztárparádét olyan színészek garantálják, mint Denzel Washington, Connie Nielsen, Joseph Quinn, Fred Hechinger és Pedro Pascal.
(Gladiator 2 – hazai bemutató: 2024. november 21.)
2 thoughts on “Pár hír sebtiben”
Comments are closed.