A 2017-ben alakult ukrán Mirowin Games Studió új játékában mutatja meg, mire alkalmas az AI a játékiparban.
A Mirowin játékfejlesztő stúdió sok éves tapasztalattal olyan vizekre evezett, ami hiányosnak mutatkozott a játékiparban. A VR és a cross-platform fejlesztések mellett szárnyaik alá vették az indie játékok támogatását is, segítséget nyújtanak a fejlesztés és a PR teljes területén amennyiben erre igény van, továbbá a kiadásban is.
Saját fejlesztésű játékaikban pedig azokat a határokat igyekeznek feszegetni, hogy az új lehetőségek teljesen ki legyenek aknázva. Rengeteg játékot fejlesztenek VR technológiára, illetve a hagyományos konzol és pc játékok között is megállják a helyüket. Jellenlegi egyik futó projektük a BUREAU OF CONTACTS.
A játékipar eme gyöngyszeme egy az 1920-1950 évek környékén játszódó horror játék, amit kifejezetten co-operációs játékra terveznek, 1-4 játékos számára. A világ építés ennek megfelelő tipikus horror helyszíneken, és a természetfeletti szellem tevékenységeken alapul. A játékosok egy ilyen paranormális tevékenységekkel foglalkozó hivatal ügynökeit alakítják, és a cél természetesen megbékéltetni a szellemeket – megpróbálva túlélni a kalandot.
Látunk már ilyen játékot, viszont amiben ez több, és más, az hogy a fejlesztő cég a hangsúlyt a játékipar újdonságára helyezte: a mesterséges intelligenciára. A Mirowin emberei alapos munkát és rengeteg időt fektettek bele, hogy egy olyan AI-t fejlesszenek ki, ami láthatatlan mesélőként, játékról játékra nem csak hogy új forgatókönyvet írjon, hanem mindent meg is tegyen azért hogy a játékosokat eltegye láb alól.
Az AI figyelembe veszi az ügynökök helyzetét a szellemekhez képest, a hangokat, és a cselekedeteiket, kiszűrve azokat, amikről nem tudhat a jelenlévő hátérben, és néha nem csak ott megbúvó paranormális jelenség. A játékipar újabb löketet kaphat amennyiben a fejlesztés működhet, így a rugoe-like játékok egy új fajtája jelenhet meg a piacon.
A játékipar első alkotása, amiben a neurális hálót arra tanították ki, hogy mindent megtegyen, hogy megölje a játékosokat. Az AI figyeli a mikrofont is, így folyamatos kommunikációt alakít ki, ha beszélsz a a szellemhez, az nem előre generált dolgokra reagál, hanem az összes elhangzó szóra, szóval figyelned kell, hogy mit mondasz.
A játéktér folyamatosan változik minden induláskor, amire szintén betanították az AI-t, és a 3D környezetet, olyan “kézzel készült blokkok” alkotják, ami lehetővé teszi, hogy folyamatosan átrendeződjön a helyszín, ami által a betanulás kizárt. Minden alkalommal idegenként, ténylegesen egy véletlen helyszínre beállító ügynöknek érezhetik magukat a játékosok.
A játékipar újabb remekműve még fejlesztés alatt ál, egyenlőre bővebb információkkal nem szolgálhatunk, de a fejlesztést első kézből követem, és amint lehetőség lesz egy játszható verzióra, videós bemutató fog készülni a játékból.A játék trailere: