Friss

Vége a játéknak? Square Enix új PlayStation-exkluzív lövöldéje csúnyán elbukhat!

Hihetetlen, de még az ingyenesség sem tudta megmenteni a Square Enix legújabb multiplayer lövöldéjét, a Foamstars-t, amelyre mostanra már egyértelműen ráaggatható a „bukás” címke. A PlayStation Plus keretében bevezetett, majd október 4-én free-to-play modellre váltott játék sem hozta meg a várt sikert, sőt, inkább a játékosok elfordulását tapasztalhatjuk. Vajon tényleg ennyi volt a habparti?

Mi történt? Miért bukott el a Foamstars?

Az online multiplayer világában a túléléshez elengedhetetlen, hogy rengetegen játszanak egy játékkal. A Square Enix azonban úgy gondolta, hogy elég lesz, ha csak a PlayStation-felhasználók kis közösségét célozzák meg. A Foamstars eredetileg 30 dolláros áron jelent meg, és bár a PlayStation Plus egyik ajándék játéka volt februárban, a szerverek egyszerűen üresek maradtak.

A Foamstars egyedi koncepciója, amely a népszerű Splatoon játékból merít ihletet, egy 4v4-es lövölde, ahol a fegyverek helyett habbal kell harcolni. Az elképzelés érdekesnek hangzik, de sajnos nem sikerült meghódítani a játékosok szívét.

Ingyen is kevés volt? Free-to-play modell sem segített!

A Square Enix nemrégiben radikális döntést hozott: október 4-én a Foamstars teljesen ingyenessé vált, ráadásul már PlayStation Plus előfizetés sem kellett hozzá. A remény az volt, hogy a free-to-play modellre való váltás majd fellendíti a játékosbázist. Az eredmény? Egy 48%-os növekedés az aktív játékosok számában, ami elsőre pozitívnak tűnhet, de ez még mindig 97%-kal kevesebb játékost jelent, mint amikor a játék megjelent a PlayStation Plus keretein belül.

Ezek az adatok egyértelműen mutatják, hogy az érdeklődés továbbra is csekély. A TrueTrophies statisztikái alapján a free-to-play modell ellenére a játék nem vonzott tömegeket, ami kérdéseket vet fel a játék jövőjét illetően.

Elkerülhetetlen a vég? Szerverleállás a láthatáron?

Ahogy egyre kevesebb játékos marad aktív a Foamstars-ban, sokan találgatják, hogy a Square Enix meddig lesz hajlandó vesződni a játékkal. A cég rengeteg pénzt és energiát fektetett a játékba, de úgy tűnik, az érdeklődés hiánya miatt nem lesz hosszú életű. Nem lenne meglepő, ha a kiadó lekapcsolná a szervereket, és végleg véget vetne a Foamstars történetének.

Hogyan kerülhetett ilyen helyzetbe egy ilyen ígéretes játék?

A Foamstars története egy klasszikus példája annak, hogy hiába van egy érdekes ötlet, a rossz stratégiai döntések teljesen tönkretehetik a potenciált. A Square Enix hibája az volt, hogy túl későn váltott free-to-play modellre, és a játék kezdeti árazása elriasztotta a potenciális játékosokat. Egy multiplayer játék csak akkor maradhat életben, ha van elég játékos, hogy megtöltse a szervereket, de a Foamstars ezt nem tudta megvalósítani.

Mi lesz most a Square Enixszel?

A Square Enix már több nagy multiplayer cím esetében is hasonló problémákba ütközött, és úgy tűnik, hogy a Foamstars is ennek a sorozatnak a következő áldozata lehet. A cég a közelmúltban egyre inkább a single-player játékokra koncentrált, és talán ideje lenne teljesen átgondolni a multiplayer stratégiai tervüket. A Foamstars példája jól mutatja, hogy még egy jó ötlet is csúfos bukáshoz vezethet, ha rosszul van kezelve.

Mit tanulhatunk ebből?

A Foamstars bukása egy fontos tanulság az egész játékfejlesztő ipar számára: az időzítés és a megfelelő modell kiválasztása kulcsfontosságú. Egy free-to-play modell már a kezdetektől nagyobb esélyt adhatott volna a játéknak, de most már túl késő. A Square Enix elkövetett hibája figyelmeztetés lehet más fejlesztők számára is, akik hasonló hibákat akarnak elkerülni.

Van még esély a megmentésre?

Bár a helyzet most elég reménytelennek tűnik, talán még nincs minden veszve a Foamstars számára. A Square Enix megpróbálhat új tartalmakat és frissítéseket bevezetni, amelyek újra felkelthetik az érdeklődést a játék iránt. Az idő azonban vészesen fogy, és ha a játékosok száma nem növekszik, akkor a játék története végleg lezárulhat.

A jövő kérdései: Mi lesz a Square Enix multiplayer játékainak sorsa?

A Foamstars esete egy nagy figyelmeztetés a jövőre nézve. A Square Enix számára elengedhetetlen, hogy újragondolják a multiplayer modelljeiket, különösen olyan időszakban, amikor az online játékok piaca telített és kegyetlenül versenyképes. Csak az idő fogja megmutatni, hogy a cég képes-e tanulni a hibáiból, vagy további címek is ugyanilyen sorsra jutnak.

Te mit gondolsz? Megérdemelte a Foamstars a bukást, vagy még mindig van benne potenciál? Oszd meg a véleményedet kommentben, és ne felejts el követni minket a legfrissebb játék hírekért!