Friss

Caffè Vergnano és a Costa Coffee termékek együttes sikere

A Coca-Cola HBC Magyarország a hazai kávépiacon a Caffè Vergnano márka bevezetésének is köszönhetően tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét, a vállalat kávéértékesítésből származó bevétele pedig 50 százalékkal nőtt.

Néhány év alatt a hazai kávépiacon a HoReCa szektorban és a prémium kávék kiskereskedelmi piacán is a TOP 3 szereplő közé került a vállalat, mondta el csütörtökön Békefi László ügyvezető igazgató Carolina Vergnano-val, a Casa del Caffè Vergnano vezérigazgatójával közös sajtótájékoztatóján.

A Coca-Cola HBC vállalatcsoport éppen két éve, 2021 októberében vásárolt 30%-os részesedést a családi tulajdonban lévő Casa del Caffè Vergnano vállalatban és 2022 januárjában az elsők között Magyarországon kezdte meg a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékek kizárólagos forgalmazását.  Az azóta eltelt két évben a vállalat azon dolgozott, hogy a kiváló olasz espresso kávékultúrát a magyarországi közönséggel is megismertesse, a márkát választó vendéglátóipari partnereit pedig megtanítsa a magas minőségű kávék készítésére.

A Coca-Cola HBC Magyarország prémium kávéi jelenleg az országban több, mint 2400 kiskereskedelmi egységben és több, mint 2200 vendéglátóhelyen érhetőek el. Ezen belül a Caffè Vergnano kávékat értékesítő vendéglátóhelyek száma meghaladja a 300-at, míg a kiskereskedelemben jelenleg 200 üzletben   vásárolhatóak meg a márka kávékülönlegességei.

A prémium kávék piacán, ami összességében a kiskereskedelmi piac 9 százalékát teszi ki, a szemes és a kapszulás termékek a meghatározóak. Ezen a piacon a Coca-Cola HBC Magyarország a Caffè Vergnano bevezetésének is köszönhetően tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét, a kávé értékesítéséből származó bevétel pedig 50 százalékkal nőtt.

Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a sajtóeseményen kiemelte, hogy a kávépiacon is jellemző az áremelkedések miatti „lefelé vásárlás”, azonban a prémium szegmenseket (szemes kávé, kapszulás kávé), ahol a vállalat a kávéival jelen van ez kevésbé érinti: az árak emelkedése ellenére sem csökkent érdemben a fogyasztás. A prémium kávé szegmens fogyasztóközönsége számára az olyan tényezők, mint a minőség, az eredet, a kávézáshoz kapcsolódó élmények és a fenntarthatóság továbbra is komoly megtartó erővel bírnak. Mint mondta, hosszabb távon arra számít, hogy a prémiumizáció továbbra is erős mozgatórugója lesz a kategóriának és a fogyasztók továbbra is hajlandóak prémium minőségű termékeket választani és így a legmagasabb minőségű szemes és kapszulás kávék iránti kereslet nem csökken.

Az ügyvezető igazgató hozzátette, a vállalat célja, hogy tovább erősítse a kávé portfólióját a hazai kiskereskedelmi és HoReCa piacokon, hogy a vállalatra ne csak üdítőitalgyártóként, hanem a kávépiac hazai szakértőjeként is tekintsenek a vevőpartnerek és a fogyasztók. A 2023-as célok közé tartozik, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország 500 vendéglátóegységgel növelje a HoReCa jelenlétét és e cél 80 százalékát az év első 9 hónapjában már sikerült teljesíteni. Szintén idei cél a Costa Coffee értékesítés 8, és a Caffè Vergnano eladások 67 százalékos növelése, ami az eddigi eredmények alapján a tervek szerint halad.

Carolina Vergnano elmondta, hogy a Coca-Cola HBC csoporttal 2021-ben megkezdett együttműködés látványos és örömteli eredményekkel jár a nemzetközi piacon és így Magyarországon is. Mint fogalmazott, első budapesti látogatása során a minőségi olasz kávéélményt a fogyasztóknak átadni akaró szereplőkkel és pezsgő, izgalmas kávékultúrával rendelkező, érdeklődő kávérajongókkal találkozott. Úgy érzi, hogy a Caffè Vergnano Budapesten és Magyarországon új otthonra lelt, a fogyasztók egyre jobban megismerik és kedvelik ezt a tradicionális olasz prémium kávékülönlegességet – és mindezt az értékesítési számok, a tényadatok is alátámasztják.

A teljes magyar kávépiac csaknem 200 milliárd forintos, ezen belül a kiskereskedelmi kávépiacon a Nielsen legfrissebb adatai szerint az utóbbi egy évben összesen 17,8 ezer tonna szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogyott, mintegy 86,3 milliárd forint értékben. Ez azt jelenti, hogy éves szinten 18 százalékkal nőtt a piacon a kávé értékesítésből származó bevétel, miközben 10 százalékkal csökkent az értékesített kávé mennyisége. Az összes kávészegmens közül csak a kapszulás kávék értékesített mennyisége nőtt az elmúlt időszakban.

Ami a fogyasztási szokásokat illeti a magyar piacon, a Nielsen nyári adatai szerint a magyarok 54 százaléka legalább egy kávét iszik naponta, a vevők 66 százaléka ragaszkodik a kedvenc márkájához, és a legfontosabb szempontnak a kávé ízét, minőségét és az árát tekinti.  A legnagyobb mennyiségben továbbra is az őrölt kávét vásárolják a hazai piacon, a vizsgált időszakban mintegy 7,8 ezer tonnát értékesítettek a forgalmazók, 11 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.  A szemes kávé értékesített mennyisége is csökkent, de lényegesen kisebb mértékben, 3 százalékkal 3,7 ezer tonnára – míg a Nespresso kompatibilis kapszulás kávékból értékesített mennyiség nem csökkent, sőt 4 százalékkal 525 tonnára emelkedett.

A Caffè Vergnano márka bevezetésével a Coca-Cola HBC Magyarország felsőkategóriás prémium kávékkal bővíthette portfólióját annak érdekében, hogy teljeskörű italgyártó vállalatként céljainak megfelelően minden napszakban, minden fogyasztási alkalomra a megfelelő választást nyújtsa vevőpartnerei és fogyasztói számára.  A Caffè Vergnano és a Costa Coffee termékek együttesen tették lehetővé a Coca-Cola HBC Magyarország számára a fogyasztói ízlések és szegmensek még szélesebb körének kiszolgálását, és azt, hogy a vállalat a hazai kávépiac TOP 3 szereplője közé léphessen.

Caffè Vergnano 
A Casa del Caffè Vergnano egy családi tulajdonban lévő kávéipari vállalkozás, székhelye Santenában található. Olaszország egyik legrégebbi kávépörkölőjeként gyökerei egészen 1882-ig nyúlnak vissza. Prémium minőségű, kiváló kávékból álló termékkínálata az olasz hagyomány és autentikusság tökéletes jelképe. A Caffè Vergnano portfóliójában különböző eredetű és intenzitású espresso variánsok, koffeinmentes, illetve a helyi ökoszisztémát figyelembe vevő organikus termesztésű bio kávék találhatók, amelyek szemes, őrölt és kapszulás kiszerelésekben érhetőek el. Figyelemre méltóak a vállalat fenntarthatósági törekvései is: a Caffè Vergnano Nespresso-kompatibilis kapszulái 100%-ban komposztálhatóak, emellett a vállalat elsőként fejlesztett ki 50% újrahasznosított PET-ből készült kávébabtartályt a vendéglátó egységek számára, és támogatja a kávétermelő nőket a kisközösségekben. 2020-ban mintegy 7000 tonna kávét értékesített a világ több mint 90 országában. A Coca-Cola HBC AG vállalatcsoport 30%-os részesedést szerzett a Casa del Caffè Vergnano vállalatban 2021-ben.   

Coca-Cola HBC Magyarország  
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1000 munkavállalót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig több mint 135 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 17 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. 

Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 100-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Lemon, Coca-Cola Zero Lemon, Fanta, Fanta Zero, Fanta Zero Red Grape, Fanta Zero Lemon-Elderflower, Sprite, Sprite Zero, Kinley, Kinley Zero,), a természetes ásványvizek (NaturAqua), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion, Aquarius), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Pulpy, Cappy Ice Fruit, Cappy Kid, Cappy Lemonade), jegesteák (FuzeTea, FuzeTea Zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn). A teljeskörű italgyártó vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee, valamint a Caffè Vergnano kávé márka. A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között a Rézangyal pálinkát, Jack Daniel’s whiskeyt, Finlandia vodkát, Bacardi rumot, Martini vermutot és pezsgőt, Bombay Sapphire gint, illetve 2023-tól a Jack Daniel’s Tennessee Whiskey és a Coca-Cola felhasználásával készült Jack&Coke fogyasztásra kész alkoholos italt.

One thought on “Caffè Vergnano és a Costa Coffee termékek együttes sikere

Comments are closed.