A LEGO Csoport története a dániai Billundban kezdődött, amikor Ole Kirk Kristiansen 1932-ben megalapította a vállalatot. A cég nevét a dán „leg godt” szavakból alkotta, amelynek jelentése „játssz jól”. Ez az egyszerű üzenet azóta is tükrözi a LEGO Csoport filozófiáját: a játék öröme és az építés kreativitása iránti elköteleződést.
A LEGO kezdeti időszaka és fejlődése
A vállalat apró fa játékokkal kezdte meg működését, köztük a híres fa kacsával, amely a mai napig a LEGO múltjának egyik szimbóluma. Azóta a LEGO generációról generációra öröklődött, és a Kristiansen család tulajdonában maradt. Az elmúlt 90 év alatt egy kis asztalosműhelyből globális játékipari óriássá nőtte ki magát, ma már az egyik legnagyobb játékgyártó vállalat a világon.
A LEGO legfontosabb terméke az ikonikus LEGO kocka, amely 1958-ban nyerte el mai formáját. Az egymásba illeszthető kockák egyedülálló rendszerük révén korlátlan építési lehetőségeket kínálnak. A LEGO-nál hisznek abban, hogy csupán a képzelet szabhat határt az alkotásnak, így minden játék új felfedezésekre és kreatív ötletek megvalósítására ad lehetőséget.
A LEGO® márka értékei
A LEGO márka számára alapvető fontosságú, hogy újra és újra feltalálja önmagát. Az első LEGO kocka, amely több mint 60 évvel ezelőtt készült, ma is ugyanolyan fontos kulturális szempontból, mint egykor, és minden új LEGO készlettel kompatibilis. A LEGO játék két részből áll: az egyik a kocka, a másik pedig a gyermek, aki a játék során újra és újra felfedez valami újat, minden alkalommal egyedi alkotásokat hozva létre.
A LEGO Csoport alapértékei között kiemelt helyen szerepel az innováció, a megújulás, valamint a szórakoztató és értékteremtő játékélmény. Ezeket az értékeket a következő öt LEGO ígéretben foglalták össze:
- Képzelet – A szabad játék fejleszti a gyermekek képzelőerejét, amely a kreativitás alapja. A kíváncsiság arra ösztönöz, hogy megkérdőjelezzük a világot, míg a játékos szemlélet azt kutatja, mi történik, ha az egyszerű dolgokat rendkívülivé varázsoljuk.
- Kreativitás – A LEGO hisz abban, hogy a kreativitás a 21. század egyik legfontosabb készsége. A logika, a játékosság és az ötletgazdagság összekapcsolásával a LEGO egyedi, rendszerszintű kreativitást kínál, amely új, értékes megoldások létrehozására ösztönöz.
- Szórakozás – A játék öröme közös tevékenységekben, kalandokban, és az alkotás közbeni kihívások leküzdésében rejlik. A LEGO játékok segítenek abban, hogy a gyerekek és felnőttek is élvezetet találjanak az alkotás folyamatában.
- Tanulás – A LEGO játékok révén a gyerekek megtanulják, hogyan szereljenek össze és bontsanak szét dolgokat, ezzel fejlesztve kreatív gondolkodásukat. A játék segít a problémamegoldó készségek fejlesztésében, valamint új ismeretek és készségek elsajátításában.
- Törődés – A LEGO nem csak a játékok terén törekszik a legjobbra, hanem fontosnak tartja, hogy pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a környezetre is. A vállalat célja, hogy a gyerekek számára fenntartható jövőt építsen, és felelősségteljes partnere legyen a világ közösségeinek.
Látványosságok
LEGO® House – A kockák otthona
A LEGO® House, amely Billundban található, a világ legjobb játszóhelye mind a gyermekek, mind a felnőttek számára. Ebben a lenyűgöző létesítményben több mint 25 millió LEGO kocka található, és az innovatív tanulási élmények segítségével bárki átélheti a LEGO világ varázsát.
LEGOLAND® Discovery Centers
A LEGOLAND® Discovery Centers a világ legnagyobb LEGO kockadobozába kalauzol. Ezek az interaktív központok különféle élményeket nyújtanak, mint például 4D mozielőadások, attrakciók, LEGO Miniland, és még sok más. Kiváló beltéri programok, amelyek az egész család számára szórakozást nyújtanak.
LEGOLAND® Parkok
A LEGOLAND Parkok világszerte várják a családokat látványosságokkal, showműsorokkal és hatalmas LEGO modellekkel. A 2-12 éves gyermekek számára kifejezetten alkalmas parkok szállodákat, üdülőfalvakat, vízi parkokat és strandos kikapcsolódási lehetőségeket is kínálnak.
LEGO® Education – Játékos tanulás az egész életen át
A LEGO® Education program célja, hogy inspiráló és gyakorlatias tanulási megoldásokat kínáljon. Az iskolákban használt rendszerek mélyebb megértést, kreatív gondolkodást és a tanulás iránti élethosszig tartó szeretetet ösztönzik. A LEGO Education az oktatók és diákok számára egyaránt támogatást nyújt, hogy minden tanulási folyamat szórakoztató és eredményes legyen.
LEGO Foundation – A játék hatalma
A LEGO Foundation abban hisz, hogy a játék a gyermekek szuperereje. A felnőtteket is szeretnék meggyőzni arról, hogy a játék nem csak szórakozás, hanem a kíváncsiság és kreativitás forrása, amely élethosszig tartó tanulást inspirál. A játszó gyerekek olyan készségeket fejlesztenek, amelyek segítenek boldogulni a mindennapokban, és megalapozzák egy boldogabb, egészségesebb élet lehetőségét.
Küldetés és jövőkép
A LEGO Csoport hosszú távú célkitűzései között szerepel a zéró környezeti hatás elérése, és azon dolgoznak, hogy a játék révén segítenek a gyerekeknek a jövő kihívásaira való felkészülésben. A cég folyamatosan törekszik arra, hogy együttműködéseken keresztül építsen jobb és fenntarthatóbb jövőt, nemcsak a gyerekek, hanem az egész társadalom számára. Ennek részeként az egész ellátási láncban törekednek a pozitív változások előmozdítására, miközben a LEGO értékei és a játék által nyújtott élmény középpontban marad.
Minőség és megbízhatóság
A LEGO nemcsak a játékok kiváló minőségét garantálja, hanem azt is, hogy minden egyes LEGO kocka megfeleljen a legmagasabb szabványoknak. A cég híres a gyártási kiválóságáról, és célja, hogy a partnerek és vásárlók számára is elnyerje a teljes bizalmat, hogy a LEGO játékok a legjobbat nyújtják a gyermekek fejlődése szempontjából.
A LEGO Csoport tehát nem csak egy játékmárka – az alkotás, a játék, a tanulás és a gondoskodás globális közösségének szimbóluma.