Motorosfilmet forgatni a legnagyobb csoda

Már most kultfilmként emlegetik a Motorosok című drámát, amely egy tipikus amerikai mítoszt vesz górcső alá, megmutatva, hogy a hatvanas évek motorosklubjai hogyan váltak veszélyes bűnbandákká. A két Oscar-jelöltet – Austin ButlerTom Hardy – is felvonultató filmet Jeff Nichols írta és rendezte, akit Berlinben és Cannes-ban szeretnek kitüntetni (Éjféli látomás: Arany Medve; két cannes-i Aranypálma-jelölés: Loving, Mud).

Amikor a mindig a saját forgatókönyveiből rendező Nicholst a Motorosokkal kapcsolatban megkérdezték, melyik szerep a fontosabb számára, szépen összefoglalta a lényeget. „Elsősorban forgatókönyvíró vagyok, mert mindig ez a feladat jön először, és olyankor van ideje az embernek mindent átgondolni – mondta a Daily Texannek. – Rendezőnek lenni kész őrület, harcolni kell a költségvetéssel, versenyt futni az idővel, és az embernek folyton az az érzése, hogy ő tartja össze a világot, ami készül ráomlani. Íróként meg csak ücsörögsz és rágódsz a témán. A forgatáson ezért sem agyalok sokat: már mindent átgondolt az az ember, aki megírta a forgatókönyvet, vagyis én, és már csak át kell ültetni filmre a rendezőnek, aki szintén én vagyok. Imádom, hogy rengeteg munkát rakok bele a forgatókönyvbe, és meg is van az eredménye. Csak azért nem mondom azt, hogy forgatókönyvet írni a legnagyobb csoda, mert hatvanas évekbeli motorosfilmet forgatni a világ legjobb színészeivel legalább akkora csoda.” 

One thought on “Motorosfilmet forgatni a legnagyobb csoda

Comments are closed.