Ezek lehetnek az európai szállodaipar jövő évi trendjei, derül ki a Booking.com legfrissebb felméréséből. A portál által vizsgált területek és szállodák alapján különböző tendenciák rajzolódnak ki, melyek befolyásolhatják az európai szállodaipar fejlődését 2024-ben.
1. Fenntarthatóság prioritásként Ausztriában és Németországban
A környezetvédelem és fenntarthatóság kiemelt szerepet kap Ausztriában és Németországban. Az osztrák szállodák 75% -a és a német szállodák 63% -a érdeklődik a fenntartható termékek és szolgáltatások iránt. Ez azt mutatja, hogy ezen országok szállodái aktívan részt vesznek a környezetvédelmi kezdeményezésekben.
2. Z generáció kedvelése Görögországban és Franciaországban
Görögország és Franciaország szállodái a Z generáció számára kifejlesztett fejlesztésekre összpontosítanak, ezáltal növelve a fiatal utazók vonzását. Az osztrák szállodák is mutatnak érdeklődést ezen iránt, de a skandináv, olasz és spanyol szállodák kevésbé koncentrálnak erre a szempontra.
3. Belföldi vendégek megszerzése Németországban
Németországban a szállodák fő hangsúlyt fektetnek a belföldi vendégek megszerzésére. Európában általánosságban a szállodák 56%-a szerint a legfontosabb az, hogy még több családot tudjanak fogadni.
4. Vegán és vegetáriánus ételek növekvő kereslete
A szállodák észlelik, hogy növekszik a vendégeik körében a fenntartható és regionális forrásból származó ételek iránti kereslet. A válaszadó szállodák közel kétharmada fontosnak tartja a vegán és vegetáriánus ételek kínálatát, és 54% már most is kínál ilyen lehetőségeket. A szállodák 66%-a tervezi a műanyag csomagolóanyagok használatának megszüntetését.
5. Csökkenő érdeklődés a mesterséges intelligencia iránt
Bár az AI (mesterséges intelligencia) idén egy forró téma volt, a Booking.com felmérése szerint tízből hét szálloda nem tervezi a technológia használatát a jövőben. A chatbotok és a dinamikus árazás a legnépszerűbb AI-eszközök a szállodák körében.
6. Több helyi élmény a kínálatban
A szállodák erősíteni kívánják a vendégeik számára nyújtott helyi élményeket. Az osztrák, skandináv, olasz, portugál, görög és francia szállodák 60% -a vagy annál több szálloda részesíti előnyben ezt a trendet, hogy még személyre szabottabbá tegyék az utazási élményt.
A fenti tendenciák összességében azt mutatják, hogy az európai szállodaipar továbbra is dinamikusan alakul, és a szállodák igyekeznek alkalmazkodni az aktuális vendégigényekhez és környezeti szempontokhoz.