Friss

Hyper Transfer: Az ötödik közlekedési forma

A Hyper Transfer projekt hivatalosan is elkezdődött. Az olasz hyperloop a Velence és Padova közötti útvonalon fog üzemelni.

A HyperloopTT bejelentése szerint megindult a Hyper Transfer projekt, amelyet az olasz Webuild és Leonardo cégekkel együttműködésben valósítanak meg a CAV (Concessioni Autostradali Venete) megbízásából. A projekt célja, hogy felépítsék az első működő kereskedelmi hyperloopvonalat, amely Velence és Padova között fog működni. A HyperloopTT (Hyperloop Transportation Technologies) biztosítja majd a megfelelő technológiát a rendszerhez, és ők készítik a prototípus terveit is. A HyperloopTT élen jár a hyperloopok fejlesztésében: korábban bemutatták a nagysebességű vonatokat kiszolgáló pályaudvar-koncepciót, a HyperPortot, valamint a Hyperloop Express Freightet, amely a hyperloopokra alapozott teherszállítási hálózatot foglal magában.

A hyperloopok nem hagyományos vonatok, hanem egy speciális, ritkított levegőjű csőrendszerben haladnak mágneses lebegéssel, ami lehetővé teszi számukra az extrém sebességeket, akár az 1000 km/h felettit is. Elon Musk, a hyperloop koncepciójának megalkotója az „ötödik közlekedési forma”-nak nevezte őket, és a terveket közzétéve bárki számára lehetővé tette a megvalósításukat. Számos cég már elkezdett fejlesztéseket végezni, és tesztpályákat hozott létre az alacsonyabb sebességekkel közlekedő szerelvények tesztelésére, de a nagy sebességgel haladó, vákuumcsövekben közlekedő hyperloopok még nem valósultak meg.

Az európai hyperloop-fejlesztések a Hyper Transfer projekt révén lendületet kaphatnak, és a résztvevő cégek elkötelezettek abban, hogy megvalósítsák az első kereskedelmi hyperloopot a kontinensen. A Hyper Transfer projekt egy prototípusként fog működni, rövid távon csak Velence és Padova között, de ha minden jól alakul, bizonyíthatja a különleges közlekedési forma működőképességét. A járatok embereket és csomagokat is szállítanak majd, környezetbarát és kibocsátásmentes módon segítve a környék utas- és teherforgalmát.

A Hyper Transfer projekt első szakaszában megvalósíthatósági tanulmányt készítenek a cégek, majd a következő fázisban kezdik meg a részletes tervek kidolgozását, az építkezést, tesztelést és engedélyeztetést. Az olasz hyperloop még hosszú úton van, de a HyperloopTT vezérigazgatója, Andrés de León szerint ez lehet az első a sorban, amely megvalósul.