Több mint tizenöt magyar és nemzetközi művész lép fel a FAB téli fesztiválján

 A lillafüredi Palotaszállóban rendezi meg első téli koncertsorozatát a Fesztivál Akadémia Budapest, a FAB Winterfesten tizenöt magyar és nemzetközi művész lép majd színpadra február 2. és 4. között.

A rendezvény művészeti vezetői, a Fesztivál Akadémia Budapest alapítói, Kelemen Barnabás és Kokas Katalin hegedűművészek kilenc évvel ezelőtt hívták életre a nemzetközi eseménysorozatot, a fesztivált és mesterkurzusokat – idézik fel a szervezők.

A háromnapos téli minifesztivál napindító és napközbeni tea- és szalonkoncertekkel, valamint esti hangversenyekkel várja a közönséget. Olyan művészek, művészbarátok érkeznek a szervezők meghívására Lillafüredre, mint Maxim Rysanov ukrán-brit hegedűművész és karmester, Nikita Boriso-Glebsky orosz hegedűművész, José Gallardo argentin zongoraművész és kamarazenész, Thorsten Johanns német klarinétművész, Jacques Zoon fuvolaművész, professzor és hangszerkészítő Hollandiából, vagy Iseut Chuat csellóművész.

A magyar meghívottak között fellép a művészeti vezetők mellett Kokas Dóra és Fenyő László csellista, Fejérvári Zsolt nagybőgős, Benkócs Tamás fagottművész és Zempléni Szabolcs kürtművész. A fesztivál Bartók 44 duójával veszi kezdetét, majd Mozarttól elhangzik az Esz-dúr divertimento és az e-moll szonáta. Richard Strauss életművének két kivételes és egymástól nagyon különböző darabja, a Till Eulenspiegel – einmal anders és a háború alatt komponált Metamorfózisok című mű is hallható lesz.

Brahms e-moll csellószonátáját Fenyő László és José Gallardo közösen adja elő, Bach és Leclair műveit Kokas Katalin és Kelemen Barnabás szólaltatja meg, de elhangzik Beethoven Esz-dúr szeptettje, Bach Goldberg variációiból részletek, Mozart fuvolanégyeseiből pedig egy válogatás. Bartók duóiból az egyik teakoncerten Ady Endre, Pilinszky János, József Attila és Nagy László verseinek társaságában is hallhat válogatást a közönség.

A fesztivált Csajkovszkij Firenzei emlék című darabja zárja Bartók Kontrasztok című, klarinétra, hegedűre és zongorára írt művével együtt, amely a zeneszerző egyetlen olyan kamaradarabja, amelyben fúvós hangszert alkalmazott.