A Szexmúzeum elhalasztotta megnyitását Miamiban, de az alapítója vadabb látványosságokat ígér 2024-re

“Azt mondanám, hogy New York a béta” – mondta Daniel Gluck, a Szexmúzeum alapítója az új előőrsről – “és ez a kiadás”.

A Museum of Sex Miami (Miami Szexmúzeum) hivatalosan 2024. január végén nyitja meg kapuit, miután a késedelmek megakadályozták, hogy az Art Basel Miami Beach idejére időben megnyíljon. A múzeum eredetileg novemberben szerette volna fogadni a vendégeket. – írta meg az Artnet News.

A múzeum alapítója, Daniel Gluck az Artnet Newsnak a még építés alatt álló helyszín bejárása során elmondta, hogy a Museum of Sexnek problémái voltak a Florida Power & Light közműszolgáltatóval. Elmondása szerint még néhány ellenőrzési eljárást kell elvégezni, és addig is a parkolót felújítják. A jegypénztárnak a héten el kell készülnie.

A múzeum egy szoft megnyitót tartott, és röviden bemutatta Hajime Sorayama műveit, amelyeket az építkezés befejezéséig raktárba helyeztek, hogy megvédjék őket. A Sorayama-kiállítás várhatóan egy évig lesz látható. A múzeum az egyik művet megvásárolta, a többi kölcsönzésből származik. (Ami a jövőbeni beszerzéseket illeti, Gluck elmondta, hogy a múzeum egy Robert Mapplethorpe-művet tart szem előtt).

Miközben Gluck végigvezetette az Arnet munkatársait a múzeum új helyiségében, egy olyan kiállítást emlegetett, amely az Eva Goicochea és Dakota Johnson által létrehozott Maude nevű szexjátékokat tervező céggel való együttműködés keretében jött létre. A 2024 januárjában nyíló “Modern Sex, 100 Years Of Design And Decency” című kiállítás a szexuális termékek fejlesztésének történetét mutatja be a szexuális játékoktól az orvosi eszközökig.

Az első emeleti kiállítótér valószínűleg félévente változik majd. “Már egy csomó mindent előkészítettünk” – mondta Gluck a jövőbeli kiállításokról, és elárulta, hogy az egyik készülő ötlet “egy olyan kiállítás, amely a férfiasságot ünnepli”. A többi között szerepel egy kiállítás a szexről és a pszichedelikus szerekről, valamint egy másik a szexről a weimari köztársaságban.

A második emeleti galériateret a Sorayama-retrospektív kiállítással nyitják meg. Gluck elmondta, hogy a múzeum mindig is szerette volna Sorayama munkásságát bemutatni, és nagyon örültek, hogy ez egybeesik a miami helyszín megnyitásával, és “nyilvánvaló és nagyszerű illeszkedésnek” nevezte.

Innen pedig a vendégek a Super Fun Landbe kígyóznak, a múzeum fő attrakciójába, amely inkább tematikus parkszerű élményt nyújt, mint oktatási célt. Ott egy 180 fokos, a szex történetéről szóló filmet játszó színházterem nyitja meg a teret, amely magában foglal egy ASMR-élményt (előzetes címe ClimbX), egy kaleidoszkópos alagutat és egy videóművészeti installációt, amelyen a látogatók végigsétálhatnak. Szintén szerepel a Gluck által “Disney-hommage-nak” nevezett, a Disney-művészek által létrehozott “elképesztő erotikus munkák” által inspirált kiállítás.

A Super Fun Land játékterembe való belépéshez a vendégeknek egy óriási nő lábai között kell sétálniuk, akinek nemi szerve alulról látható és Godzilla módjára üvölt. Gluck elmondta, hogy a hatalmas műalkotást az 1958-as Attack of the 50 Foot Woman című sci-fi horrorfilm ihlette, amelynek képére egyes fetisiszták hivatkoznak.

A Porn-o-Matic nevű játék alacsony minőségű “deepfake”-et hoz létre, amely a vendégek arcát 1980-as évekbeli pornófilmekbe helyezi. A múzeum már korábban, három évvel ezelőtt, a mesterséges intelligencia térhódítása előtt megrendezte a Porn-o-Matic élményt New Yorkban.

A legnagyobb attrakció, amely egyedülálló lesz a Szexmúzeumban, egy sellőmedence, egy víz alatti előadás színpada, amelyet Salvador Dalí Vénusz álma ihletett. “Katherine Crockett-tel – Martha Graham vezető táncosával – dolgozunk együtt, mint vezető koreográfussal” – mondta Gluck.

A múzeum utolsó nagy attrakciója az Ördögi teáscsésze, amely a Teufelsrad nevű német Oktoberfest-játékon alapul, egy kis csavarral.

A múzeum miami és New York-i helyszínét összehasonlítva Gluck elmondta: “Valószínűleg 60-70 százalékban hasonló élményekkel rendelkezünk, bár ezeket felújítottuk, és körülbelül 40 százalékban új látnivalókkal. Azt mondanám, hogy New York a béta, ez pedig a kiadás”.

Most, hogy a miami helyszín a befejezéshez közeledik, Gluck Tokióba, Londonba és talán még Dallasba is szeretne terjeszkedni. Hozzátette, hogy magánmúzeumként “azt tehetünk, amit akarunk”, anélkül, hogy egy igazgatótanácsot kellene folyamatosan nyugtatgatnunk.

Ami pedig a floridai nyitás esetleges kockázatait illeti, Gluck azt mondta, hogy “nem igazán aggódik emiatt”.

“Lehet, hogy lesz egy-két tiltakozás, de nem veszünk el adóforintokat” – magyarázta. “Sokkal vadabb dolgok is történnek Floridában, mint amit mi csinálunk. Ez nem az a hely, ahová egy hétéves gyereket visznek. Ez felnőtteknek való, és 18 év alattiakat amúgy sem engedünk be”.