Az autógyártók és a fogyasztói technológiai iparág egyesülése révén a digitális kulcsok népszerűbbé és szélesebb körben elterjedtté válhatnak, miután bejelentették az új munkacsoport létrehozását az ultra széles sávú (UWB) kapcsolatok iparági szabványainak kidolgozására.
A munkacsoport két konzorcium eredménye: a Car Connectivity Consortium (CCC), amelynek tagjai az Apple, a Samsung, a Xiaomi és a legtöbb nagy autógyártó; valamint a FiRa Consortium, egy nonprofit szervezet, amely támogatja az UWB-t, és amelynek tagjai az Apple, a Google, a Cisco, a Samsung, a Qualcomm és mások.
Az eredmény egy olyan munkacsoport, amelynek neve valóban felfoghatatlan: a Joint Ultra-wideband (UWB) MAC PHY Working Group (JUMPWG). A csoport „hosszú távú összeférhetőséget és skálázhatóságot biztosít az CCC Digital Key által kifejlesztett fejlett UWB technológiához, elősegítve az UWB technológia szélesebb körű elfogadását a járműhöz való biztonságos és pontos hozzáférés érdekében” – nyilatkozta Alysia Johnson, a CCC elnöke.
![](https://programod.hu/wp-content/uploads/2023/11/lcimg_bd72bc40_0952_45b3_85d0_515a00f9bc92-300x200.webp)
Az új munkacsoport élén Jinjing Jiang áll, az Apple vezeték nélküli rendszermérnöke. A cél az, hogy minden telefon- és autógyártót ugyanazon az asztalnál ültesse le, hogy megbeszéljék, mi szükséges annak érdekében, hogy biztonságos, megbízható szabványokat fejlesszenek ki, amivel mindenki egyetért, mert senki sem akarja magára vállalni a kiberbiztonsági problémákat vagy azt, hogy hackerek visszaéljenek a technológiával az emberek autóinak eltulajdonításához.
A CCC Digital Key az UWB-t és a near-field communication (NFC) -t, valamint az alacsony energiájú Bluetooth-ot használja a telefonja és autója közötti kommunikáció küldésére és fogadására. Néhány autógyártó ezt a technológiát használja annak lehetővé tétele érdekében, hogy az emberek kinyissák és elindítsák az autójukat anélkül, hogy ki kellene venniük a telefont zsebükből.
Több mint két év telt el azóta, hogy a Samsung először előhívta, hogy együttműködik olyan autógyártókkal, mint a BMW, az Audi és a Ford, hogy az UWB kényelmét digitális autókulcsokra hozza. A BMW saját digitális kulcsot dobott piacra számos okostelefon eszközre, bár ennek a technológiának a verziója az NFC-n keresztül működött, amely megkövetelte, hogy a felhasználók tartsák a telefont a vezetőajtó kilincséhez az autó kinyitásához.
Eközben az Apple az iPhone, az Apple Watch és az AirTag esetében használja az UWB-t. A technológia pontosabb helymeghatározást tesz lehetővé, és lehetővé teszi olyan funkciók használatát, mint a Precision Finding az AirTag-hez.
One thought on “Apple: iPhone-nal kocsit indítani? Naná!”
Comments are closed.