A Tuk Tuk bár Budapest top bárjának egyike, mely gasztronómiailag is már top szinteken mozog a koktélok terén.
Hogyan indult a pályafutásod itt a Tuk Tuk bárban?
Amikor megérkeztem, azt vettem észre, hogy az italsortiment nem biztos, hogy a legkiforrottabb. Illetve kicsit azt tapasztaltam, hogy talán az akkori vezetőknek a szájíze szerint lett kialakítva, mintsem valós piackutatás alapján kerültek fel a produktumok. Úgyhogy azzal kezdtem, hogy ezt rendbe szedtem. Illetve, mivel ez egy erős Ázsiai tematikával megáldott hely, ennek meglelően szerettem volna visszahozni ezt a jelleget, prominensen és egy komoly itallapot prezentálni.
Ezt tavaly sikerült is nap-alá hoznunk, ugyan is elindult a silk roud azaz a semely út tematika. Ami hatalmas sikernek örvendett, mind a médiában, mind pedig a felhasználóink körében. Meg is jelent róla több cikk, akár a WeLove Budapestet említve. Mi már akkor olyan technológiákat alkalmaztunk, amik az idei évben meghatározó trendek lettek a gasztronómiát illetően. Úgyhogy azt kell, hogy mondjam, hogy hála istennek sok hely előtt már egy lépéssel jártunk, illetve járunk mindig is. Ez nyilván köszönhető az én irány mutatásomnak, illetve annak, hogy az én csapatommal koherens egészet alkotva mindent együtt dolgozunk ki. Úgyhogy bármilyen érdem amiről szó legyen az a csapat érdeme és közös munka eredménye.
Miért különleges ez a selyem út tematika és mit is jelent ez pontosan?
A selyem út tematika azért volt különleges, mert nagyon sok ázsiai régiót érintett maga az utazás és ennek megfelelően az állomásai viselték a koktélok neveit. Nagyon odafigyeltem arra, hogy ezek az állomások megfeleljenek ideológiailag a koktélok felépítéseivel. Mondjuk Bagdadban cserekereskedelmet folytattak anno és arról volt híres, hogy kávé vagy különleges ázsiai fűszerek, akkor az a koktél, ilyen karakterisztikával volt megáldva. Hogy ne csak a nevében, hanem magában a tartalmában is viselje ezeknek a helyeknek a történelmi jelentőségét.
Mit érdemes tudni még az itallap össze állításról?
Tizen két signature itallal szoktunk menni, minden szezonális itallapon. Ez régen is így volt és most az új tematikánál is így van. Az új tematika az jelenleg az ázsiai mitológia. Itt tizenkettő istenséget, illetve mitológiai alakot adtunk a koktélok neveinek. Nagyon oda figyeltünk arra, hogy ez már szinte egy ilyen művészi vonulat. Mindegyik mellé órákig tudnék magyarázni pl.: miért a szerelem istene ez, hogy reprezentálódik az ital megjelenésében, hogy a lelkek összeforrása az gyakorlatilag le van szimbolizálva a koktél megjelenését tekintve. Vagy akár egy másik istenséget említve, aki a világnak a megalakulásért felelt, ott is elég reprezentatív, hogy egy univerzumot szimbolizál a pohárba töltött ital, hogyha felülről nézzük.
Próbálunk arra is fókuszálni, hogy ne csak gasztronómiai jelleggel rendelkezzenek azok a dolgok amiket mi megálmodunk, hanem szinte már ilyen művész irányba vigyük el ezeknek a koktéloknak a megjelenését és megértését.
Érdemes lehet még kiemelni a menü kapcsán, hogy integráltunk a menübe pici piktogramokat, a koktélok nevei mellé, hogy a vendég mindig tudja, hogy milyen megjelenésre számítson amikor italt választ. Ugyanis karrierem során sokszor szembesültem azzal, hogy bár van egy rövid leírás vagy pár szó mellékelve a koktélokhoz de az emberek meglepve tapasztalják, mondjuk ha egy kicsi italt kapnak vagy egy jég nélküli italt kapnak.
Annyival egészült még ki az előző menühöz képest, hogy mostmár kettő italunk teljes egészében elérhető alkohol nélkül is. Úgy gondolom, hogy minden létező idei és jövőbeli trendnek megfelelnek ezek az italok. Ezeknek a gerincét megadtam a csapatomnak, hogy milyen irány elvek szerint kell ezeket az italokat meg alkotniuk. Ezt maradéktalanul teljesítették is, úgyhogy ettől a menütől is nagy sikert és piaci vissza igazolást várok, akár csak az előző esetében.
Amiről talán még érdemes lehet beszélni, hogy többek közt minden bárban van egy klasszikus ital szekció. Itt én külön arra fókuszáltam, hogy olyan italokat jelenítsünk meg, amelyek nem feltétlen magától értetődőek. Persze raktam olyan tételeket is, melyek mutatják, hogy valóban a klasszikus ital szekció. Viszont egy Espresso Martini vagy egy Old Fashioned az eléggé reprezentatív, hogy ezekről a világon elterjedt italokról van szó. De mondjuk egy Corpse Reviver No.2 vagy egy Singapore Sling egy Jungle Bird vagy Paper Plane talán kevesebb itallapon köszön vissza, mint választható klasszikus opció.
Én szeretném azt, hogy egy edukatív környezetben tapasztalhassák meg a betérő vendégek ezeket az ital kompozíciókat, amik nem jönnek szembe minden bárba de ugyan úgy klasszikusoknak minősülnek.
Több mint örömmel állunk neki egyébként vendég igények kielégítésére, abból a szempontból, hogy nagyon szívesen lemegyünk az itallapról és kreálunk valamit a vendégek szája íze szerint. Erre fordítunk nagy hangsúlyt és úgy gondolom, hogy a szortimentünk ezt maximálisan alá is tudja támasztani, így nálunk az íz alkotásnak kizárólag a képzelő erő tud határt szabni, semmi más.
A menüben ételeket tekintve egy sajt válogatás elérhető a bárunkban, illetve egy hústál, ami megvásárolható a vendégek részéről. Ugyan is a fő profilunk az mégis csak az ital, de tudjuk jól, hogy a mai világban nincs olyan bár, amelyik ne szolgálna fel valamilyen ehető formátumot is.
Ami szerintem nagyon kiemelkedő a mi bárunk tekintetében az a nagyon magas színvonalú szervíz, akár a Google-re, akár más platformra nézünk rá a Tuk Tuk bár esetén, szinte csak hibátlan visszaigazolásokat kapunk arról, amit mi leteszünk az asztalra. Ebbe nagyon nagyon sok munkám van és nem is tudom ez alá adni. Számunkra összegezve a cél az, hogy egy nagyon jó vendég élményt okozzunk. Ennek része természetesen az ital, része természetesen a kiszolgálás, de összeségében mi ezt az élményért csináljuk ezt az egészet.
A menüt lenyűgöző grafikai szerkeztettség jellemzi, mely nem csak hely tematikáját, de az ital választás élményét is különlegessé teszi. Az itallapon az ital tételek mellett tematikus illusztráció kapott helyet, ami valódi képzőművészeti alkotás, több mint gyönyörű.
Az itallap elkészítéséhez külön grafikust fogadtatok meglévő koncepcióval, vagy szabad kezet adtatok?
Ez egy külső grafikuson keresztül zajlik, egy nagyon nagyon tehetséges fiatalember van a segítségünkre. Úgy működik egy ilyen menünek az elkészítése, hogy én, mint a bár meneggere megalkotom ennek a sablonját, hogy mi az amit szeretnék vizuálisan reprezntálni a menüben és onnantól egy némi, úgymond költői szabadságot adva a grafikusunknak.
Természetesen a tematikának az elemeiből felépítheti számunkra az ezáltal megjelenését és az elrendezést. Úgyhogy ez elsőrorban az ő érdeme, maga a képek, vagy a nyitható fül kivitelezése, de minden le van neki írva, hogy mit szeretnék látni. Gyakorlatilag ez kettőnk munkája, de a kreatív részét, hogy hogy kerül papírra azt a grafikusunknak köszönhetjük. Minden a selyemút tematika, mint a mostani mitológia kapcsán szerintem nagyon jókat alkotott.
A Tuk Tuk bár mindenképpen érdekes választás lehet, tematikáját és kivitelezését tekintve egyaránt. A szervíz kifogásolhatatlan a koktélok prímák és ahogyan az interjúban is elhangzik a lényeg a pozitív vendégélmény.