Megszűnik a Netflix legkisebb reklámmentes csomagja

A Netflix bejelentette, hogy eltörli a legolcsóbb, hirdetésmentes Basic előfizetését néhány országban, beleértve Kanadát és az Egyesült Királyságot.

A döntés a reklámokkal támogatott csomagok elterjedése és népszerűsége miatt született, és a változások az idei második negyedévben lépnek életbe. Ez azt jelenti, hogy ezekben az országokban a legolcsóbb reklámmentes csomag a 15,49 dolláros előfizetés lesz. Magyarországon a Netflix jelenlegi díjcsomagjai 2490 forint és 4490 forint között mozognak havonta.

Greg Peters társ-vezérigazgató egy videóinterjúban kifejtette, hogy a hirdetéssel támogatott csomag jelenleg 23 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, és a Netflix arra törekszik, hogy a szolgáltatást tovább fejlessze és vonzóbbá tegye a felhasználók számára.

A Netflix bejelentése a 2023 utolsó negyedévében elért 13,1 millió előfizető növekedéséről is szólt, így a globális előfizetői szám elérte a 247 milliót. A szolgáltatás földrajzi bontásban a következőképpen alakul:

  • Egyesült Államok és Kanada: 80,13 millió
  • EMEA-régió (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet): 88,1 millió
  • Latin-Amerika: 46 millió
  • Ázsia és a Csendes-óceáni térség: 45,34 millió

A Netflix az évek során számos új funkcióval bővítette szolgáltatását, beleértve a 4K streamek és a játékpiac felé való kiterjesztését. Ugyanakkor a vállalat felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a fejlesztések nem mindig lesznek ingyenesek.

“Ahogy beruházunk a Netflixbe és fejlesztjük azt, időnként megkérjük tagjainkat, hogy fizessenek egy kis pluszt” – közölték.

A Netflix továbbá bejelentette, hogy megszerezte a Monday Night Raw és más WWE-műsorok jogait, ezáltal tovább erősítve pozícióját a sportágak átállásában a lineáris tévézésről a streamingre. A Netflix jelenleg 18 Oscar-jelöléssel rendelkezik, ami a legtöbb a stúdiók között, még az Apple-t is megelőzve.