Több mint húsz márka mutatkozik be az idei Budapest Central European Fashion Weeken

A 2024-es Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) idén is az év egyik legkiemelkedőbb eseményévé válik, ahol több mint húsz márka mutatja be legújabb kollekcióit. Az esemény a Szépművészeti Múzeum és az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületei adnak otthont január 22. és 28. között, létrehozva ezzel a közép-európai divatélet egyik legfontosabb platformját.

A BCEFW az elmúlt években a régió divatipari szereplőinek találkozási pontjává nőtte ki magát, ahol a szakma képviselői, tervezők, buyerek és média képviselői egyesülnek. A rendezvény nem csupán a hagyományok és modernitás találkozását hozza el, hanem egyben egyedülálló lehetőséget is biztosít a kreatív ágazatok számára az exporttevékenységük növelésére.

Az eseményen bemutatkozó több mint húsz márka között magyar és régiós tervezők munkái is szerepelnek, ezzel elősegítve a kreatív iparágak nemzetközi piacokra történő kitörését. A catwalk show-k és kollektív bemutatók a Szépművészeti Múzeum színpadán kerülnek megrendezésre, színesítve a rendezvény programját.

Az előző szezonban bevezetett Fashion Hub koncepciója az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületében folytatódik, külön hangsúlyt fektetve a fiatal generációra. A tematikus, ingyenes programok során szakmai előadások, fenntarthatóságra és technológiai innovációkra fókuszáló workshopok, valamint kerekasztal-beszélgetések várják az érdeklődőket.

Az MDDÜ vezérigazgatója, Jakab Zsófia szerint az események rendezésével a hazai divat- és designipar pozícióját kívánják erősíteni a régiós színtéren, ezzel együtt növelve az ország turisztikai vonzerejét. A BCEFW helyszínválasztása, a Szépművészeti Múzeum és az Andrássy úti HAB épülete Budapest kulturális és turisztikai központjába helyezi az érdeklődőket. A rendezvényre várják a divatszakma szerelmeseit, tervezőket, és mindazokat, akik érdeklődnek a régió divatélete iránt.