Melyik a legjobb balatoni fröccsbor, ami nem hiányozhat sem az otthoni kerti partikról, sem a strandi büfék, elegáns éttermek kínálatából? 19 borászat közös válasza erre a kérdésre az idén is közel 100 ezer palack BalatonBor.
BalatonBor – a közösségi márka
A BalatonBor Olaszrizlingből készül, jó ivású, ugyanakkor tartalmas balatoni bor, a Balatoni Kör és a Rizling Generáció közös terméke, de bárki készítheti, aki megfelel a feltételeknek.
“Ez a projekt valódi, organikus, alulról jövő szerveződés, fő célunk, hogy a balatoni termelők a balatoni olaszrizlingjüket, mint BalatonBort vagy Hegybort a Balaton térségében tudják értékesíteni, hogy itt a lehető legtöbb vendéglátóegységben jelen legyünk.”
– mondta Barabás Barna, a Rizling Generáció Egyesület elnöke.
“Idén 19 termelő várhatóan 100 ezer palack BalatonBort készít. Vásárlói visszajelzések alapján tudjuk, hogy a BalatonBorok minősége évről évre emelkedik, csak bíztatni tudok minden termelőt, hogy nevezzen, készítsen BalatonBort, és bíztatunk minden vendéglátós, akár egy strandi lángosos, akár egy elegánsabb szálloda, hogy tartsa kínálatában ezt a tételt, ami kiváló fröccsbor, és a könnyed ételeknek is jó kísérője.” – Barabás Barna
BalatonBor – Keresd, kérd a vendéglátóhelyeken
“Kilencedik éve készítünk BalatonBort, és hatodik éve Hegybort.”
– mondja Dobosi Győző, a Balatoni Kör elnökségi tagja.
“Számos hazai és nemzetközi borversenyen nagyon jó eredményeket érnek el a termelők a BalatonBorokkal, Hegyborokkal, nemcsak mi balatoni gyerekek, balatoni borászok gondoljuk, hogy ez jó irány, hanem a nemzetközi szakma is objektíven elismeri ezt.” – Dobosi Győző
“Mind a hat balatoni borrégión megtalálható az olaszrizling, ezért a szőlőre építettük ezt a projektet. A Balatonon fogyó borokhoz képest a mi 100 ezer palackunk még csak egy kisebb mennyiség, de évről évre növekszik ez a szám. Az idei évben azokat a vendéglátósokat is megszólítjuk, akik eddig nem mertek vagy nem akartak BalatonBor tartani a kínálatukban. Boros pohár promócióval és marketing kihelyezéssel, szakmai támogatással segítjük őket. Arra bíztatunk minden Balatonra érkező vendéget, hogy kóstoljon minél többféle BalatonBort, és találja meg a kedvencét.
Hegyborból várhatóan 33 ezer palack készül, ez egy magasabb kategória, nem a fajta gyümölcsösségről, ropogós ízvilágról szól, ezek már a termőhelyet előtérbe helyező, komolyabb tételek.” – Dobosi Győző
BalatonBor – a szerelemgyerek
Kardos Gábor, a BalatonBor megálmodója látszólag szubjektív emberi oldalról közelíti meg a projektet:
“A BalatonBor egy szerelemgyerek. Ha valaki a saját márkájában hisz, az nagyon hiteles. A Balaton a Balatoni Kör tagok, BalatonBort készítők számára egy személyes szerelmi történet, ami így erősebb a privát brand hitelességénél, ezt a szerelmet mi nem hagyjuk kihűlni.“
Kardos Gábor
Egy nagyvonalú gesztus is van abban a borászok részéről, hogy a BalatonBor címkén kisebb betűvel van rajta a saját nevük, mint a közös név.
“A magyar fogyasztók tudatát a privát és multi brandek uralják, ez a közösségi brand ezért is különleges, egyedi a magyar fogyasztónak, de a közösségi brand-tudatosság erősítésével az európai borvilágban meghatározó szemléletet erősítjük itthon.” – Kardos Gábor
A Balatoni Kör közleménye, címlapkép: Pesthy Márton