Nagyvállalatként a zöld kávé kiválasztására és pörkölésére specializálódtunk és mindig is fontos marad számunkra minden kávészem gondos kiválasztása, mert a kávékultúra csak a részletekre való ilyen szintű odafigyeléssel tud igazán növekedni és virágozni – vallja magáról a Caffé Vergnano.
140 éve és négy generáció óta őrzi a Vergnano család a kiváló olasz minőséget kávéjukkal, amely immár több mint 60 országban van jelen, hála Carolina Vergnano vezérigazgatónak, aki folyamatosan járja a világot, hogy mindenki élvezhesse a Caffè Vergnano ízeit és szenvedélyét.
A család fontosnak tartja, hogy minden folyamatot személyesen ellenőrizzenek, hiszen egy színvonalas kávét csak úgy tudnak kiadni a kezükből, ha munkájukat már a kávéültetvényeknél megkezdik. Pietro Vergnano csak a legjobb kávébabot választja. Személyesen gondoskodik arról, hogy a gyártás minden szakaszában az összes minőségi és élelmiszerbiztonsági előírásnak megfeleljenek.
A kávészemeket hagyományosan, lassan pörkölik és nagy figyelmet fordítanak a fenntartható nyersanyagokra, elfogyasztott termékeiket pedig visszakapcsolják a körforgalomba, vagy a környezetnek is megfelelően semmisítik meg.
A fenntarthatóság mellett Carolina Vergnano az embereknek is szeretett volna visszaadni valamit, ezért 2018-ban belefogott a kávétermelésben és a forgalmazási láncban dolgozó nőknek szóló Women in Coffee projektbe, amellyel a nők oktatását és kultúrális támogatását célozzák. Ennek köszönhetően például a Dominikai Köztársaság-beli Hondo Valléban 20 nő kisvállalkozást alapíthatott, 2021-ben pedig a Caffé Vergnano finanszírozta a hondurai Cual Bicicletas vidéki könyvtárának megépítését is. A Women in Coffee Nemzetközi Szövetség tagjai ingyen használhatják az intézményt: itt találkozhatnak, a gyerekeik pedig nyugodt körülmények között beszélgethetnek és tanulhatnak.
A Caffé Vergnano Magyarországon
A Coca-Cola HBC 2021 októberében vásárolt 30%-os részesedést a Casa del Caffè Vergnano vállalatban és 2022 januárjában az elsők között Magyarországon kezdte meg a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékek kizárólagos forgalmazását, aminek köszönhetően a család kávéját értékesítő vendéglátóhelyek száma meghaladja a 300-at, míg a kiskereskedelemben 200 üzletben vásárolhatjuk meg a márka kávékülönlegességeit.
Carolina Vergnano elmondta, hogy úgy érzi a Caffè Vergnano új otthonra lelt nálunk, egyre jobban a kedvelik a magyarok ezt a tradicionális olasz prémium kávékülönlegességet – és mindezt az értékesítési számok, a tényadatok is alátámasztják.