Friss

Elismerő kritikák és kasszarekordok: Godzilla mínusz egy: Hogyan hódította meg az Egyesült Államokat?

A Godzilla: Minus One, a japán nyelvű filmsorozat 33. része több hazai kasszarekordot is megdöntött, és a kritikusok elismerését is kivívta a december 1-jei bemutatója óta, mindezt olyan költségvetésből, amitől a legtöbb filmgyártó visszariadna.

A Comscore szerint a film több mint 15,7 millió dolláros jegybevételt hozott az Egyesült Államokban. Ez több, mint a 15 millió dolláros költségvetés. A kereskedelmi siker még eltörpülhet a kritikai visszhang mellett. Csütörtökig a „Godzilla: Minus One” 96 kritika alapján 97%-os értékelést kapott a Rotten Tomatoes-on, a közönség 98%-os támogatottsága mellett. – írta meg az NBC News.

A múlt hónapban a Disney „A csodák csodája” – a hatalmas Marvel Moziverzum része – 47 millió dollárosgodzilla becsült hazai bevétellel nyitott a bemutatkozó hétvégén, ami a legalacsonyabb bevétel a több mint 30 filmből álló franchise történetében. Mint sok Marvel-film, ez is borsos árcédulával érkezett. Más, nagy várakozással készült akciófilmek, mint például a „The Flash” és az „Indiana Jones és a sors tárcsája” (a franchise ötödik filmje) szintén alulteljesítettek.

Paul Dergarabedian, a Comscore vezető médiaelemzője szerint az új Godzilla hozzáadódott a közelmúlt meglepetés-sikereinek sorához, köztük a „Barbie„, az „Oppenheimer” és még a „Sound of Freedom” is.

A „Minus One” arra is emlékeztette a rajongókat, hogy az akciófilmek még akkor is lehetnek jók, ha újrahasznosított karakterekre épülnek.

A film Japánban játszódik, közvetlenül a második világháború után, és a civileket követi, akik éppen kezdenek magukhoz térni, amikor egy újabb halálos fenyegetéssel találják szembe magukat: Godzillával. A film a Toho stúdió visszatérését jelenti a franchise-hoz, amely 2016 óta nem készített filmet a szörnyeteggel. Az azt követő években számtalan más variáció és folytatás készült – némelyik kasszasikerrel, mások pedig langyos reakciókkal.

Takashi Yamazaki, a film rendezője, írója és VFX-felügyelője a The Verge-nek elmondta, hogy „visszaakart hozni valamit abból az eredeti szándékból, ami Godzilla mögött állt”.

„Az összes Godzilla közül, ami az évek során megjelent – ijesztő Godzilla, aranyos Godzilla, a hősiesebb Godzilla, stb. – a kedvencem még mindig az eredeti, a legelső filmből” – mondta.

Azt is szerette volna „megvizsgálni, hogyan hatott a háború az akkori emberekre”, és egy emberibb történetet mesélni a film főszereplője, az egykori kamikaze pilóta, Kōichi Shikishima (Ryunosuke Kamiki) szemszögéből.

„Mindenki már a poszttraumás stressz zavarral él, és nem tudja, hogyan tovább” – mondta. „De aztán megjelenik Godzilla, és miközben a helyzet még szörnyűbbé válik, az általa jelentett fenyegetés egyben okot ad az olyan embereknek, mint [Kōichi] Shikishima, hogy felnőjenek a feladathoz”.”

Az amerikai közönség jövőre még több Godzillát kap. Nem rég debütált a „Godzilla x Kong: Az új birodalom” első trailere, bár ez is kiváltott némi kritikát, mert a japán gyík fut… (Godzilla a legtöbb filmben viszonylag lassú és lomha szokott lenni).

Dergarabedian megjegyezte, hogy a minőség és a kreativitás felülkerekedik azon aggodalmakon, hogy a közönség esetleg kiéghet az egyes karakterekből.

One thought on “Elismerő kritikák és kasszarekordok: Godzilla mínusz egy: Hogyan hódította meg az Egyesült Államokat?

Comments are closed.