Friss

Az Oppenheimer rendezője, Christopher Nolan árnyaltan vélekedik a mesterséges intelligenciáról a filmiparban

Christopher Nolan megosztja véleményét a mesterséges intelligenciával kapcsolatos aggodalmakról a filmiparban

Az Oppenheimer befejezése után Christopher Nolan rendezőnek bonyolult érzései vannak a mesterséges intelligencia Hollywoodra gyakorolt hatásával kapcsolatban. Az elismert rendezőt A sötét lovag, a Dunkirk, az Interstellar és számos más neves film munkájáról ismerhetjük. Legutóbbi munkája, az Oppenheimer J. Robert Oppenheimer, az atombomba kifejlesztése mögött álló fizikus élettörténetét állította a középpontba. A film több mint 950 millió dollárt hozott a kasszasikerek során, és már most a közelgő díjátadó szezon egyik fő esélyese. – írta a Screen Rant.nolan
Míg az Oppenheimer az atombomba létrehozásában segédkező ember megbocsátásának kérdését vetette fel, Nolan a technológiai innováció modernebb kérdése felé fordult. Nolan a Screen Rantnek beszélt a mesterséges intelligencia Hollywoodra gyakorolt növekvő hatásáról. Nolan ugyan Oppenheimer küzdelméhez hasonlítja a bomba kifejlesztéséért folytatott küzdelmet, de az AI-innovációk ellenére is optimistán látja az iparág jövőjét.

„Nos, azt hiszem, ez jelenleg túlságosan is spekulatív. Szerintem ez is a probléma része. A nyári munkaügyi tárgyalásokkal kapcsolatos problémák egyik része, hogy nehéz előre tekinteni a jövőbe. És azt hiszem, bizonyos mértékig az egyik érdekes dolog Oppenheimer történetében, ami a nukleáris fenyegetésre vonatkozik, nem az volt, hogy ezek a briliáns elmék nem látták előre, hogy ennek következményei lesznek. Egyszerűen csak nem volt más választásuk, vagy úgy érezték, hogy nem volt választásuk.

És ez egy érdekes dilemmává teszi ezt a helyzetet, ami szerintem mindenféle új technológiát illeti, a mesterséges intelligencia nyilvánvaló példa arra, amivel most is foglalkozunk. Bizonyos mértékig nagyon nehéz az összes lehetőséget megvizsgálni és ennek megfelelően tervezni. Valójában az a kérdés, hogy bizonyos mértékig néhány ilyen dolognak el kell kezdődnie ahhoz, hogy tudjuk, hogyan reagáljunk.

De én optimista vagyok, és a filmszakmában mindenképpen van egy sajátos feszültség aközött, hogy az emberek nem akarják, hogy ezek a technológiák kizsákmányolják az embereket, ugyanakkor az emberek szabadságot akarnak, hogy megpróbálhassanak alkotni ezekkel az eszközökkel. És azt hiszem, az egész kérdéssel részben az a probléma, hogy a mesterséges intelligencia talán túl általános az összes különböző technikai innovációhoz, amely az egész témakörbe tartozik, de minden bizonnyal ismét egy átalakító technológiát fogunk látni, amely beépül az iparágunkba.”

Nolan árnyalt elképzelését az AI-ról nagyban befolyásolták a közelmúltban lezajlott WGA és SAG-AFTRA sztrájkok. A sztrájkok hónapokig tartottak, és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos komoly aggodalmakról szóltak. Az írók attól tartottak, hogy az írói szobákat el fogja foglalni az AI, a SAG-AFTRA pedig attól, hogy a háttérszínészek is hasonló sorsra juthatnak. Az egyre növekvő költségvetések miatt úgy tűnt, hogy a stúdiók a színészek és írók fizetését úgy csökkenthetik, hogy a mesterséges intelligenciát használják helyettesítésükre.

A sztrájkok az oka annak, hogy Nolan nem tervezi, hogy túlságosan előre tekint, anélkül, hogy felismerné a jövő megjóslásának eredendő korlátait. Lehetetlen tudni, hogy pontosan hogyan fog kinézni a mesterséges intelligencia egy évtized múlva, tekintve, hogy milyen gyorsan fejlődik a technológia, ahogyan azt sem lehet tudni, hogy Hollywood milyen lesz. Nolan megérti, hogy a fejlesztők attól tartanak, hogy nincs más választásuk, mint folytatni a munkát az AI-n, bár a dolgozók aggodalmait is megérti.

Reméli, hogy a technológia fejlődése nem az emberek „kizsákmányolására” szolgál majd. Amint a mesterséges intelligencia tovább fejlődik, esélyt lát egy olyan speciális eszköz kifejlesztésére, amelyet a filmiparban dolgozók használhatnak. A munkahelyekhez való hozzáférés korlátozása nélkül ez az új mesterséges intelligencia ugyanúgy működhet, mint a CGI. Olyan átalakító eszközzé válhat, amely csak jobbá teszi a filmeket és elérhetőbbé a hollywoodi karriereket. Mégis, ahogy Oppenheimer küzd az új technológiákkal, Nolan arra számít, hogy Hollywood is ezt teszi.