Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::count() should either be compatible with Countable::count(): int, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/progra11/public_html/wp-content/plugins/wp-rss-aggregator/v4/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 213

Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/progra11/public_html/wp-content/plugins/wp-rss-aggregator/v4/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 221

Notice: _load_textdomain_just_in_time függvény helytelenül került meghívásra. A(z) newsmatic-pro domain fordításának betöltése túl korán indult el. Ez általában azt jelzi, hogy a beépülő modulban vagy témában lévő kódok túl korán futnak le. A fordításokat a init műveletnél vagy később kell betölteni. Bővebb információ a Hibakeresés a WordPress-ben helyen. (Ez az üzenet a 6.7.0 verzióban került hozzáadásra.) in /home/progra11/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
5,5 év káosz, avagy a M3-as metró felújítása - Programod
Friss

5,5 év káosz, avagy a M3-as metró felújítása

66 hónap telt el, mióta elsőnek lezárásra került a M3-as metró első szakasza és a felújítás megkezdődhetett. Az elmúlt 5,5 év mérföldköveit, átadásait foglaltuk most videókkal össze.

2017. november 3-án közlekedtek utoljára a teljes vonalon az M3-as metrók. November 4.-től kezdve majdnem másfél éven át korszerűsítették többek között a Dózsa György út, Árpád híd, Forgách utca, Gyöngyösi utca, Újpest-városkapu, valamint az Újpest-központi állomásokat, az alagutat, vágányokat is.
Elérkezett a várva-várt nap; 2019. március 30.-án délután 13 óra tájékában már igénybe vehették az utasok ezt a szakaszt. Apróbb változáson esett át a megállók átnevezése, hiszen most már Újpest-városkapu esetében nem nagy „V”-vel és központnál nem nagy „K”-val vannak, hanem kicsivel.
A Forgách utca, Gyöngyösi utca, Újpest-városkapu és Újpest-központi állomás már lifttel is megközelíthető lett! Emellett a legfontosabb kiemelnem, hogy innentől kezdve ezen a szakaszon már nem kell attól tartanunk, hogy elolvadunk a nagy melegben.

2019. április 5.-én közlekedtek utoljára a déli szakaszon az M3-as metró szerelvényei. Április 6.-tól kezdve közel másfél éven keresztül lettek korszerűsítve az állomások (Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út, Népliget), de többek között még a vágányok, illetve a szellőzőberendezések is megújultak.
Akkor még csak a Határ út és Népliget kapott akadálymentes felvonókat. Kőbánya-Kispestnél a legszembetűnőbb változás csak a vágányokat érte. Maga az állomás kinézete maradt az eredeti állapotában, hiszen az már fel lett újítva 2011-ben (az átadó szeptember 3.-án történt). Külön hangsúly fektethető a digitális utastájékoztató rendszerre, így most már kijelzőkről is lehet tájékozódni, hogy mikor indulnak a metrók.
A várva-várt napra 2020. október 22-éig kellett várni, ugyanis délután 17 órától már az utasok is igénybe vehették ezt a szakaszt. 2020. november 6.-ig ugyan a teljes vonalon, azaz Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között közlekedtek a szerelvények, de 7.-től elérkezett a harmadik, egyben utolsó nagyobb fejezet: a belvárosi szakasz (Nagyvárad tér – Nyugati pályaudvar) rekonstrukciója.
2020. március 6-ai üzemzárással a Ferenciek tere és az Arany János utca, július 10.-i üzemzárással pedig a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed került lezárásra. Ezeken az állomásokon eddig is megállás nélkül haladtak át a szerelvények. A lezárt állomásokhoz később a Kálvin tér, Deák Ferenc tér és a Nyugati pályaudvar is csatlakozott.

2022. május 14. – Már a Kálvin térig jár az M3-as metró a déli szakaszon, miután átadták a felújított Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Kálvin tér állomásokat. A rekonstrukció folytatódik: az állomás átépítése miatt a Nagyvárad téren nem állnak meg a szerelvények, és továbbra is dolgoznak az észak-déli metróvonal középső, Kálvin tér és Göncz Árpád városközpont közötti szakaszán, ezért ott pótlóbusszal lehet utazni. A metrófelújítás utolsó üteme miatt több helyen megváltozott a forgalmi rend a fővárosban, ezért a BKK mindenkit arra kér, hogy utazása előtt tájékozódjon, és ne megszokásból közlekedjen.

2023. január 23. – Az M3-as metróvonal középső szakaszának megújult Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomását január 23-án adták át az utasforgalomnak, így kora délutántól Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között már metró szállítja az utasokat. A Deák Ferenc tér kiemelt fontosságú közlekedési csomópont, mivel három metróvonal között (M1, M2, M3) biztosít átszállási lehetőséget. Mindkét belvárosi állomás akadálymentesen elérhető, ezzel ismét bővül az egyenlő esélyű elérhetőség a közösségi közlekedésben.

 2023. március 10. – Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20., hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg. Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. Várhatóan májusban befejeződik az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró öt és fél éve tartó felújítása. A rekonstrukció után szinte egy vadonatúj, teljesen akadálymentes metróvonalat kapnak vissza a budapesti lakosok.

2023. május 19. – Napokon belül befejeződik az M3-as metró felújítása, május 22-én, hétfő délutántól minden állomáson megállnak a teljes vonalon, azaz a Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között közlekedő szerelvények. A Nagyvárad téri és a Lehel téri állomásokat hétfő délutántól vehetik igénybe az utasok, ekkortól az állomáspótló buszok nem közlekednek, keddtől pedig a pótlást segítő alternatív járatok újra az eredeti útvonalukon járnak.

Madai Imre írása


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/progra11/public_html/wp-includes/functions.php on line 5471