Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::count() should either be compatible with Countable::count(): int, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/progra11/public_html/wp-content/plugins/wp-rss-aggregator/v4/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 213

Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/progra11/public_html/wp-content/plugins/wp-rss-aggregator/v4/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 221

Notice: _load_textdomain_just_in_time függvény helytelenül került meghívásra. A(z) newsmatic-pro domain fordításának betöltése túl korán indult el. Ez általában azt jelzi, hogy a beépülő modulban vagy témában lévő kódok túl korán futnak le. A fordításokat a init műveletnél vagy később kell betölteni. Bővebb információ a Hibakeresés a WordPress-ben helyen. (Ez az üzenet a 6.7.0 verzióban került hozzáadásra.) in /home/progra11/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
„Beszélő” buszokkal segíti a BKK a látássérült utasok önálló közlekedését - Programod
Friss

„Beszélő” buszokkal segíti a BKK a látássérült utasok önálló közlekedését

A látássérült utasok önálló közlekedését segíti a BKK egyik legújabb fejlesztése: a Rákóczi úton közlekedő buszok a megállókba érkezve – igény esetén – be is mondják, hogy melyik járat érkezett a megállóba, és melyik irányba közlekedik. Az újítás október 15-től, a fehér bot nemzetközi napjától kezdve működik, kezdetben csak a Rákóczi úton közlekedő járatokon, de a jövőben több vonalra, a későbbiekben pedig a fővárosban közlekedő valamennyi járműre szeretné kiterjeszteni a hasznos funkciót a Budapesti Közlekedési Központ.

Nemcsak alacsony padlósak és kényelmesek, hanem most már „meg is tudnak szólalni” a Rákóczi úton közlekedő buszok, ha igény van rá: a megállókba érkezve a járművek a külső hangszórókon keresztül hangosan is tudják tájékoztatni az ott várakozókat arról, hogy melyik járat érkezett a megállóba, és merre indul tovább. A fejlesztés elsősorban a látássérült utasok számára hasznos, akik a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségén (MVGYOSZ) keresztül jelezték, hogy esetenként nehezen tudnak különbséget tenni a különböző járatok között. A fejlesztésnek köszönhetően lényegesen egyszerűbbé válik a látássérült utasok önálló közlekedése a fehér bot nemzetközi napjától, október 15-től.

Fontos, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a látássérült emberek önálló közlekedése jelentősen könnyebbé válik azokon a szakaszokon, ahol a buszok szóban is tájékoztatják az utasokat arról, hogy melyik járat érkezett a megállóba és hova indul tovább. Az MVGYOSZ a kezdetektől támogatja az ötletet, és folyamatosan egyeztettünk a BKK utastájékoztatási szakembereivel – mondta el Benedek Zoltán, az MVGYOSZ akadálymentesítési referense.

A külső bemondást a közelmúltban forgalomba állt járművek esetén a látássérült emberek a már évek óta bevált közlekedési távirányítójukkal tudják elindítani, de amennyiben egy korábban beszerzett busz áll be a megállóba, akkor a jármű vezetője tudja lejátszani egy gombnyomással a tájékoztató szöveget. A közlekedési távirányítók egyébként eddig is nagyban segítették a gyengén- vagy aliglátó utasok önálló közlekedését: ezek segítségével eddig a megállókban lévő FUTÁR-kijelzők tartalmát lehetett felolvastatni, most ezt a szolgáltatást fejlesztették tovább a BKK szakemberei.

A Budapesti Közlekedési Központ továbbra is elkötelezett amellett, hogy esélyegyenlőségi szempontok figyelembevételével fejlessze a szolgáltatásait, és többek között a látássérült emberek önálló közlekedését is könnyebbé tegye. Ennek megfelelően a közeljövőben a teljes busz- és trolihálózaton megjelenhetnek a „beszélő” járművek, hosszútávon pedig a fővárosban közlekedő valamennyi busz, troli és villamos képes lehet arra, hogy a közlekedési távirányítóval – a járművezető beavatkozása nélkül is – el lehessen indítani a külső hangbemondást. Ennek érdekében a jövőben megvalósuló járműbeszerzések során alapfeltétel lesz, hogy a buszok, trolik és villamosok külső hangos utastájékoztatását a közlekedési távirányítóval is el lehessen indítani.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/progra11/public_html/wp-includes/functions.php on line 5471